Zayıflamak İçin En Doğru Tedavi Yöntemini Nasıl Seçebilirim?

Günümüzde fazla kilo herkesin ana problemi. Çünkü artık gelişen teknoloji ve koşullar nedeniyle kişilerin yaptığı hareket ve dolayısıyla harcadıkları enerji miktarı ciddi oranda azaldı. Artık herkes eve yapacağı alışveriş için bile gezmek yerine internetten sipariş vermeyi tercih ediyor. Bunun yanında özellikle genetiği ile oynanmış gıdalar hormonal dengemizi bozarken yüksek kalorili yiyecekler, tatlandırıcılar, soslar da kilo almamıza ve hatta yağlanmamıza sebep oluyor.

Tüm bunlarla birlikte yoğun iş temposu sağlıklı beslenmemize engel olup uymaya çalıştığımız diyet programları imkansız hale geliyor. Bunların sonucunda ise kilo almak kaçınılmaz hale gelmektedir. Strese bağlı yeme bozuklukları veya psikolojik yemek bozuklukları da kilo almaya sebep oluyor. Tüm  bu nedenlerle artık kilo problemi ve beraberinde getirdiği sağlık problemleri; çocuk, yetişkin, yaşlılarda yani her yaştan insanda ciddi bir problem haline geldi.

Nasıl Zayıflarım? Kilo Almayı Nasıl Durdurabilirim? Kilomu Nasıl Kontrol Altında Tutacağım?

Tüm bunların cevabı aslında kendimizi tanımamızdan geçiyor. Öncelikle kilo almaya sebep olan asıl problem ne bunu bulmalıyız. Hormonal bozukluklar, tiroid rahatsızlıkları, insülin direnci, diyabet gibi bir hastalığa sahipseniz sizin kilo vermek için yapmanız gereken ilk şey mutlaka ilgili alanda uzman bir doktora başvurup mevcut hastalığınızın tedavisini almalısınız. Yukarıda saydığımız hastalıklar varken, dukan diyeti, İsveç diyeti, 1 ayda 10 kilo verdiren diyet, diyet salata veya adını sayamadığımız hangi diyeti yaparsanız yapın kilo veremezsiniz.

Eğer bir hastalığınız yoksa ama psikolojik olarak yeme atakları yaşıyorsanız, bu durumda sadece diyet yapmakla zayıflayamazsınız. Yeme bozukluğu olan hastaların psikolojik destek alması gereklidir. Diyet öncesinde öncelikle gerekli kan tahlillerinizin yapılması gereklidir. Sonrasında doktor ve diyetisyen eşliğinde size en uygun diyet programıyla zayıflayabilirsiniz.

Zayıfladıktan Sonra Kilomu Nasıl Koruyabilirim?

Size uygun diyet programına uyup kilo verdikten sonra dikkat etmeniz birçok husus vardır. Öncelikle unutmamanız gereken, diyet yapıp sonrasında sağlıklı beslenme alışkanlıklarından vazgeçerseniz tekrar kilo alırsınız. Amaç sağlıklı beslenmek ve bu beslenme şeklini yaşam biçimi haline getirmek olmalı. Bu yüzden mutlaka bunu bir yaşam biçimi haline getirmelisiniz. Hedeflediğiniz kiloya ulaştıktan sonra da porsiyon kontrolü yapmalısınız. Yemeyi istediğiniz yemekleri, tatlıları veya alkolü fazla miktarda tüketirseniz hedef kilonuzu uzun süre koruyamazsınız. Verdiğimiz kiloların kalıcı olması için gerekli unsurlardan biri de suyu yeteri miktarda tüketmektir.

Ameliyatlı ve Ameliyatsız Zayıflama Yöntemleri

Hangi diyeti yaparsam yapayım kilo veremiyorum veya kilomu sabit tutamıyorum çok iştahlıyım diye şikayetçi olanlar için ise mide balonu veya mide botoksu bu süreci geçmede yardımcı olacaktır. Bu iki yöntemde özellikle geçiş sürecinde tokluk hissinin uzatılmasına ve böylece diyet programına uyulmasına yardımcı olacak yöntemlerdir.

Kilo vermekte zorlanan veya diyet programına uymakta güçlük çeken kişilerde bu iki yönteminde bu sürece girişi kolaylaştırmaya büyük faydası olacaktır. Mide botoksu ve mide balonu son yıllarda oldukça yaygınlaştı. Bu iki yöntem de endoskopik yöntemle yapılır ve ameliyat değildir. Bunların dışında obezitenin tedavisi cerrahi yöntemle de yapılmaktadır. Tüp mide ameliyatları, gastrik bypass gibi cerrahi yöntemlerle de obez veya aşırı kilolu bireyler zayıflayabilmektedirler. Ancak obezite ameliyatları mide balonu, mide botoksu gibi ameliyatsız zayıflama yöntemlerine göre daha risklidir.

Zayıflama yöntemlerinden en risksiz olanı ise mide botoksudur. Mide botoksu güvenilir bir cerrah tarafından doğru şekilde yapıldığında son derece güvenilir bir zayıflama yöntemidir. Op. Dr. Ahmet Bekin mide botoksu işlemlerini başarılı bir şekilde yapmaktadır. Endoskopik yöntemle yapılan bu işlem yaklaşık 15-20 dakika sürmektedir. Mide botoksunun etkisi ortalama 4-6 ay devam eder ve hastalar bu süreçte tokluk hissiyatı ve iştah azalmasıyla kolaylıkla hedef kilolarına ulaşabilirler.